сряда, 28 май 2014 г.

Галет с домати от градините на Била!

    Точно като за вечеря! Изненадаха ме отново от екипа на Била с поканата си, този път е в подкрепа на българските производители и то на плодове и зеленчуци, каузата си е за похвала, а и всички си знаем по-хубаво от нашето няма. Продукта, който ще използвам е домат, а за рецептата не се замислих и за секунда, този галет ми е много отдавана в листата на летните вечери и да ми се мернат хубави домати, а бе нищо случайно няма в този живот.


    Галет с домати!

    Продукти:
      идея Recipe.com

    За кората:
    1 1/2 ч.ч. брашно
    1/2 ч.ч. краве масло, охладено и нарязано на кубчета
    1/3 ч.ч. настърган пармезан
    1/2 ч.л. прясно млян черен пипер
    5-6 с.л. студена вода


    
    В кухненски робот слагаме брашното и разбъркваме няколко оборота, слагаме маслото и пускаме на средна скорост докато маслото стане на трохи, добавяме пармезана и пипера и разбъркваме докато се смесят.
    Постепенно добавяме водата докато тестото се събере, изсоипваме всичко на плота и доумесваме с ръце.
    Завиваме със свежо фолио и прибираме в хладилник за 2-3 часа или най-добре за една нощ.
    *ако нямате кухненски робот използвайте вилица за да разбъркате маслото
    *тестото може да се съхрани до 24 часа
    *преди да го използвате извадете на стайна температура за 15 минути


    За плънката:
    2 големи домата
    2-3 с.л. хлебни трохи
    1 средна глава стар лук
    50-60 г сирене, по желание /аз използвах обикновено българско сирене/
    щипка сол
    мащерка
    1 жълтък+1 с.л. вода за намазване

    Загряваме фурната на 190 градуса.
    Подгответе голяма тава с кухненска хартия.
    Нарежете доматите на филийки и поставете за 10 минути на кухненска хартия, посолете.
    Готовото тесто разточваме на тънък лист и прехвърляме в тавата.               Разпределяме плънката отгоре като оставим отстрани 3-4 см за прегъване.
    Започваме с малко трохи, домат, лук, трохи и натрошеното сирене, накрая поръсваме с мащерка.
    Прегъваме края на кората и намазваме с яйцето.
    Печем 30-40 минути.


    Отново благодаря на супермаркети Била за доверието и оказаната чест.
    Да ви е вкусно и лятно!


    

17 коментара:

  1. Истинска наслада! Благодаря за рецептата! Правя подобна с готови кори, но това маслено тесто май повече ще ми допадне.
    А и снимките са чудесни:)

    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Как да не му се прияде на човек и да не му стане едно яко лятно с такава рецепта! :)
    Снимките са страхотни, както винаги!, Поли :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. То обикновеното българско сирене си е най-хубаво. ;) Казвам го, защото все по-малко май се ползва, някак не е модерно. ;)
    А галетът е страхотен, Павлинка, голяма вкусотия ще да е! Сега ако ми донесеш и малко по-близо морето, няма да имаш равна. :)
    Прегръдки и усмихната вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  4. Ооо и на мен ми се яде и то точно с тези домати!:) Наистина са страхотни! Галета е фантастичен, Павлинче, прелестни снимки! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Каква апетитна хрупкава коричка има този галет! Чудесна вечеря с пресни продукти!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Перфектната вечеря е това даже, Павлинче! Цветно, красиво, леко.. истинска наслада в летните вечери!

    ОтговорИзтриване
  7. Жстоко вкусно галетцче,Линка,грее,грее!Страхотна рецепта си подбрала за сочните доматки,поздравления!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  8. Е как да не ти е в листата с тази си визия? Просто е неустоим! Разкошни снимки!

    ОтговорИзтриване
  9. О, Павлинче, този галет определено влиза и в моя лист :)

    ОтговорИзтриване
  10. Направо е жесток галетът ти Павлинка! И да не си гладен ще ти се дояде :)
    а българските доматки нямат равни на себе си ... и най-вече ако съм ги откъснала от градинката в двора :)

    ОтговорИзтриване
  11. Поли, прекрасна рецепта си спретнала! Поздравления за апетитните снимки и българския, най-хубав летен аромат, на домат и сирене! Ще пробвам, много ми хареса! Сърдечни поздрави и аплодисменти!

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотен галет, Поли! С тези съставки и маслено тесто само си представям и колко вкусен е бил!
    А доматите наистина са бижу сред другите на пазара :) много са вкусни!

    ОтговорИзтриване
  13. Тази пъстра свежест бих си я хапнала цялата, без изобщо да я споделям! Зауха ми!

    ОтговорИзтриване
  14. Осъзнавам, че съм първият човек, който коментира практическата стойност на рецептата, а не хубавите снимки, но понеже все пак постът е с практическа насоченост, бих искала да отбележа и евентуално да помогна на онези, които са дошли тук, понеже искат да сготвят нещо ново.
    1/2 чаена чаша студено масло на означава абсолютно нищо. В България няма стандартизирана мерна единица "чаена чаша". Аз нямам против да си преобърна мерките от "половин чаша" на английски, но няма как да бъда сигурна дали това се има предвид. Чашите на български и на американски английски нямат почти нищо общо. И всичко това го осъзнах, след като вече бях сметнала в колко часа ще е готов галетът - тоест, с една идея по-късно, отколкото бих могла да си променя плановете за вечеря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Зорница!
      Благодаря Ви за коментара, но позволете да не се съглася, мерките, които съм посочила са по рецептата, която съм използвала, а тя е от американски сайт, но въпреки всичко мерките, с които аз работя съм научила от една много стара българска книга, в която 1 ч.ч. е 220 гр. краве масло, т.е. е ясно колко е 1/2 ч.ч., което е с 3 гр. по-малко от англо-американските мерки.
      Какво значи, че няма стандарт за чаена чаша, мисля, че тук влизат достатъчно информирани и интелигентни хора за да знаят, че една чаена чаша е от 250 мл и могат много бързо да изчислят мерките. Блога се чете и от доста чужденци и не смятам, че трябва да побългарявам рецептите.
      Не си мислете, че аз също не се затруднявам в някой рецепти, понякога ми отнема доста време докато изчисля количеството на продуктите.
      Пак Ви благодаря за коментара и ще си взема бележка и може би ще напиша една таблица с мерките, които използвам в чаши и грамове за да се улесняват хората.

      Изтриване
    2. Така е, разликата може да бъде наречена и несъществена, но в България няма физическата мерна единица "една чаша" по начина, по който се използва в кухните в Щатите. Аз лично събирам чаени/кафени/порцеланови чаши и няма как да зная колко е вместимостта на всяка от тях, тъй като идват от различни места по света и като цяло не са направени за да мери някой с тях брашно. Успях да се ориентирам в рецептата ви, но наблягам на факта, че "успях". А когато става дума за печене на тестени изделия, точността е от голямо значение и моментите на гадаене са неприятни и според мен - излишни. Беше много вкусно, но и ронливо, което няма как да зная дали е целта на рецептата, дали просто съм прекалила с брашното или не съм сложила достатъчно масло. Както и да е, може би аз допускам нещо, което не важи за достатъчно много хора - че грамовете са по-точни и лесни за приложение.
      Дано не звуча неприятно - просто обичам да готвя и влагам доста емоции в процеса.
      Хубав ден.

      Изтриване
    3. Радвам се все пак, че не сте се отказали да го направите и най-вече ви е харесал, точно ронливо тесто трябва да се получи, това е вид пай и идеята е да се получи силно маслено и ронливо.
      Наистина тук няма точно определена мерна единица и за мен в началото също беше много трудно, но преди да си намеря мерителни чаши, които използвам в момента, правех следното използвах само една единствена чаша за да не губя пропорцията, пак казвам взимам си бележка и ще се постарая да пиша рецептите в чаши и грамове за да е по-разбираемо.
      Благодаря ви за разговора и се надявам да използвате моите рецепти и ако нещо не съм написала както трябва винаги можете да ми пишете.
      Поздрави от мен!

      Изтриване