петък, 12 август 2011 г.

Пица "Gustoso"!

    .... значи вкусно. Реших да измислям имена на всички пици, които правя. Разказвала съм ви вече, че имам пристрастия към италианската кухня, и с нескрит ентусиазъм постоянно ми се правят  я пица, я паста или някакви такива. Правенето на всякакви тестени неща за мен е истинско изкуство и винаги ги правя с голямо старание и спазвам всички правила, които знам.




    Този път направих две пици в една тава, но реших да ги представя отделно, защото положих еднакво старание и смятам, че имам какво да кажа и за двете и не на последно място статията щеше да стане километрична.
    Всъщност единствената комбинация, която не харесвам е с морски дарове, не обичам много. Може би е странно за много хора това за морските дарове, но аз съм речно дете и за мен няма нищо по-хубаво от речната риба, но това е друга тема, отново се отплеснах.
    Направих две в едно защото на мен ми се хапваше едно на милото друго и за да угодя и на двама ни направих две пици за да не смесвам всички продукти, защото аз съм малко против комбинацията "каквото има в хладилника", така че ето какво измислих аз.


    Пица "Gustoso"


     Продукти:


    За тестото:
    350-400 гр. брашно
    1/2 пакетче суха мая
    200 мл. топла вода 
    щипка захар
    сол


    Продуктите са за една голяма пица или две малки.
    Разтваряме маята във водата с щипка захар, осаваме на страна за малко леко да набъбне.
    Между другото скоро научих нещо много полезно, а то е, че мая никога не се разтваря със сол, защото тя забавя самото разтваряне, а напротив захарта я улеснява.
    В купа си пресяваме брашното и замесваме меко тесто и чак тогава посоляваме.
    Оставяме да втаса.




    За плънката:
    пресен домат
    стар лук
    някакъв любим колбас
    маслини 
    хубав кашкавал
    сол
    риган
    чубрица


    Повярвайте много добра комбинация.
    Разделяме тестото на две, разточваме леко и дооформяме с ръце.
    Подреждаме домата, посоляваме и наръсваме с риган, следва лукът, маслините и колбасът, най-отгоре е кашкавала и завършваме с чубрица.
    Печем на 200 градуса около 15-20 минути.



    Налейте си чаша хубаво вино и ...
    Добър апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар