понеделник, 12 септември 2011 г.

Славянски гювеч!

    От няколко дни все ме тегли да напиша нещо, но времето все не ми стига, защо денят не е от двадесет часа? Решила съм да редувам нещата, едно сладко, едно солено, въпреки, че в момента имам много хубави сладкиши ще ви предсавя нещо соленичко.
    Свинското не ми е силна страна, не умея особено да го приготвям, може би защото не обичам много, но понякога трябва да разнообразяваме, а гювеча пък е ястие, което обжавам, тоест колкото повече зеленчук има толква по-добре.



    Изведнъж ми се събраха много задачи наведнъж като например направата на над 50 кексчета за рожденият ден на моето момче и стоенето почти до зори ме изтощти изключително много и тази седмица много се изложих с присъствието си .
    Тази рецепта е отново от моето вече много любимо списание "Домашна кухня", в което наистина намирам много безценни рецепти и чета с удоволствие и съм си отбелязала от там толкова много неща, които искам да направя.
    


    Обичам много гювеч, във всякакъв вариант както ви споменах по-нагоре, преди правех славянският гювеч с картофи, но този път като видях тази със месото си казах това е само за нас, за мен зеленчука, за милото месото.
    Та ако не сте си купили точно това списание, ето я рецептата!


    Славянски гювеч!


     Продукти:


    500-600 гр. свинско месо
    250 гр. ориз
    1-2 глави лук
    2-3 домата
    2 големи пиперки
    зелен боб /това е от мен, имах във фризера и сложих, много е подходящ в случая/
    магданоз
    черен пипер
    червен пипер
    сол
    малко олио




    Нарязаното на кубчета месо се задушава за малко в сгорещено олио.
    Към месото добавяме лукът, пиперките и зеленият боб, заливаме с малко топла вода и оставяме да къкри, подправяме с двата вида пипер и солта.
    Следва ориза и оставете още малко на котлона.
    Прехвърлете в подходяща тавичка и добавете доматите  нарязани на кубчета и посипваме с магданоза.
    Печем на умерена фурна до омекване на ориза.




    Това е за сега! Ястие е много вкусно, направете си го някой ден!

5 коментара:

  1. Точно се чудех какво да сготвя днес,че ми е много натоварен деня и ти ми даваш чудесна идея!
    Ще го пробвам,с малки изменения и от моя страна.
    Пожелавам ти една успешна и лека седмица:)

    ОтговорИзтриване
  2. Павлинка изглежда страхотно, а и тъкмо бях намислила да направя нещо със свинско месо за вечеря! Благодаря за идеята! И у нас разпределението на продуктите е подобно :)
    Поздрави и хубава нова седмица мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Павлинче,много обичам славянски,а ти ми напомни,и то много успешно и подстрекаващо,че не съм го правила много отдавна!Чуден си го докарала,браво!
    Оставам в очакване на сладичкото:))!

    Поздрави и слънчево утре пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  4. Момичета, желая и на трите ви много хубави и усмихнати дни!... и много благодаря!

    ОтговорИзтриване
  5. П, а от тези 50 кексчета за Цветко и 1-но няма?

    ОтговорИзтриване