неделя, 10 юли 2011 г.

Шницели - всичко по четири!

    Днес получих коментар, който ме озадачи. Обръщам винаги специално внимание на негативните, дават ми леко предизвикателство. Тези шницели са великолепни и винаги ми се получават и не можах да повярвам че са станали "отвратителни". Тъкмо повод за днешната вечеря, а и отдавнашното ми намерение за подновяване на снимките. Това е моят отговор на коментара, не винаги вината е в другите.
   По принцип не обичам да пържа, многото мазнина, пръскането и миризмата ми идват в повече, но имам толкова любими ястия, които трябва да се изпържат, че се примирявам и после чистя като ненормална. 
   Така снощи "запретнах ръкави" и направих едни шницелчета и едни тиквички, /за които ще пиша в следваща публикация/. Рецептата я знам от моята майка, а когато ги видях за първи път си помислих, че ги е купила от магазина, а тя ми казва "...ама, как аз съм ги правила, много са лесни!", е колко пък да са лесни?




     Наистина е така! Дори и да ви дойдат гости ненадейно може доста бързо да ги приготвите, защото не изискват кой знае какви подготовки!
    Общо взето вечерята ви излиза доста евтино и на всичко отгоре и много вкусна! Всъщност тук не се пържи в много мазнина и си спестих доста работа за след това.


  
    Шницели - всичко по четири!


     Продукти:


     За 12 големи шницела или доста повече по-малки
    250 гр. кайма
    2 средни глави лук 
    4 средни картофа
    4 яйца
    4 с.л. брашно
    1 с.л кисело мляко
    1 ч.л. сода бикарбонат
    сол
    черен пипер
    чубрица
    магданоз
    
    Ето това е, сега разбрахте ли защо наистина са лесни.
    В подходяща купа настъргваме картофите и лукът, добавяме каймата и яйцата, леко поразбъркваме и добавяме и другите неща и сега вече смесваме 
всичко добре. Става малко течно, но без паника!
    Загряваме тиганче с мазнина и сипваме с черпак с дебелина и големина колкото искате, изпържват се доста бързо. 
    Получиха се много добре, винаги се учудвам на количеството, което излиза от всичките тези продукти, пак станаха много!



    Направете си ги някой път и... Да ви вкусно и сладко!

9 коментара:

  1. 1 ч. л. сода?! не е ли много? А доколкото знам, в комбинация със зеленчуци, е и нездравословно, още повече, че се и пържат.
    Вместо киселото мляко и содата, аз слагам 100мл бира. Стават пухкави и много вкусни.

    ОтговорИзтриване
  2. Не е много, въобще не се усеща, а все пак говорим за чаена лъжичка. Бирата е интересно предложение!

    ОтговорИзтриване
  3. нищо не се получи... спазих всичко абсолютно точно, но сместта е много течна, направо се разпльокаха в тигана и станаха отвратителни...

    ОтговорИзтриване
  4. Всеки с мнението си. Бих опитала печени във фурна (може би върху хартия за печене), защото избягвам пърженето. Поздрави, Поли харесва ми много идеята ти! :)

    ОтговорИзтриване
  5. В този вариант не съм опитвала, но не виждам какво може да им се обърка на тези шницели, благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  6. На мен си ми изглеждат супер вкусни,Линка!
    Освен това яйцата са различно големи,киселото мляко-различно гъсто,каймата и тя,особено купешката пълна с вода,така че може при момичето да се е получила по-рядка смес,трябвало е да добави още брашно....но момичето е младо,няма опит с импровизациите и така нещата лесно стават отвратителни :).....всеки е имал грешки,важното е да се учи от тях .
    Да бодна аз един шницел,че идва обяд :)
    Прегръдка и хубав вторник,мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Правила съм ги и стават много вкусни. За разводняването на сместа - освен това, което пише Роси, честа причина са и сорта картофи. Препатила съм и затова първо настъргвам картофите в отделна купа и ги прибавям последни в сместа, като ги изстисквам от получения сок.
    Хубав и слънчев ден, Полинка!

    ОтговорИзтриване
  8. Когато приготвям рецепта от блог, никога не бих обвинила авторът, ако имам провал. А ми се е случвало няколко пъти. просто в блоговете всичко е тествано и приготвено от автора, щом там се е получило, значи и при мен трябва. Тогава знам ,че причината е или в мен или в продуктите. Да, случва се понякога да има пропуски в текста, от толкова писане може нещо да се пропусне, но един два въпроса ще изяснят работата:). И аз съм получавала такива коментари. Не се сърдя на хората, гадно е да си разсипеш продуктите, но не е хубаво да се пишат негативни коментари, а по-добре да се опиташ да откриеш причината, за да не се случи отново. Отклоних се малко:), извини ме! Шницелите изглеждат страхотно и аз съм подготвена с виличка:))) Поздрави и прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Обожавам ги, Поли! За първи път ги опитах при свекърва ми, после взех рецептата и толкова често ги правех, че ни омръзнаха :) Подсещаш ме, че пак им е време.

    ОтговорИзтриване