петък, 6 юли 2012 г.

Печен патладжан с кисело мляко!

    Какво му е хубавото да е лято освен топлото, морето и плажа, които рядко виждат моите очи, дините и многото страхотни плодове, летните десерти, които обожавам и не на последно място летните манджички. По време на онази разходка, за която скоро разказвах си закупих и едни кулинарни книжки, не зная дали ви споменах, но както и да е, днешната рецептичка е точно от едната, в която се разказва за яйца, мляко и сирене.

 
    Малко трудоемко се оказа това ядене, но си заслужи стоенето пред котлона, защото ако трябва да сложа оценка от 1 до 6, на това мога да му дам 5,43 повече мога да дам само за десерт.


    
    
    Печен патладжан с кисело мляко!

     Продукти:

    3 патладжана
    3 тиквички
    1 глава лук
    2-3 скилидки чесън
    1 консерва млени домати
    400 г кисело мляко
    2 яйца
    30-40 г пармезан
    дафинов лист
    1/2 ч.л. кимион
    сол и черен пипер
    мазнина
    магданоз

    
    Измитите и почистени патладжани и тиквички нарязваме на филии и осоляваме, оставяме за 15 минути.
    През това време в сгорещената мазнина задушаваме дребно нарязаните лук и чесън и прибавяме млените домати и дафиновият лист, намаляме котлона и оставяме да ври на слаб огън докато сосът се сгъсти.
    Като се сгъсти подправяме с магданоза, солта и пипера.
    Загряваме грил-тигана или при липса на такъв и обикновен върши работа и запичаме за много малко тиквичките и патладжаните, които сме изплакнали от горчивата вода.


    Загряваме фурната на 180 градуса.
    Овкусяваме половината кисело мляко с кимиона.
    В подходящ съд подреждаме ред патладжани и заливаме с част от доматеният сос, следват тиквичките, заливаме с киселото мляко с кимиона, завършваме с патладжани, доматен сос и останалото мляко, което е разбито с яйцата и половината парме
зан. Отгоре поръсваме с останалият пармезан.
    Печен докато леко покафенее и се сгъсти!

    
    Ех, да имаше един прясно изпечен хляб...
    Добър апетит!
    

12 коментара:

  1. Откъде го измисли 5,43?:) Аз ти давам 6 за ястието, рецептата, изпълнението и снимките! Голяма вкусотия е! Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Изглежда много вкусно, в тон със сезона! Хубав уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Любимо мое ястие ...ама не с кимион ....за пръв път чувам за патладжан и кимион ,Павлинка и ще пробвам обезателно .Патладжанът ми е най- обичан зеленчук ,а и кимион харесвам много (ама на кебапчета:) ! Ще им направя среща да видим ще издържат ли обичта ми :) !
    Снимките ти са вълшебни ..ама ти си знаеш ,де :) !
    Чаооо и забавна събота и неделя ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ив, и аз за пръв път виждам подобно нещо, но от сега нататък ще слагам кимион на зеленчуци и става страхотно! Ще издържат сигурна съм! Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  4. Вкусно е ястието, направо за шестица. А ти каква забавна оценка си му дала :-)
    Аз веднъж прекарах 3 часа готвейки едни подобни патладжани с доматен сос и си струваше всяка хапка :-)
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оценките ми винаги са такива, към мен самата разбира се, никога не са точни не сме идеални! Ястието е точно от тези, които си заслужават цялото внимание! Поздрави от мен!

      Изтриване
  5. Павлинче, интересна и ароматна рецепта!
    Кимион използвам на много места и съм сигурна,
    че и тук ще ми хареса!
    Ако искаш опитай да сложиш на прясно зеле кимион :)
    Чудесно е!
    Снимките са страхотни!
    Поздрави и хубава събота!

    ОтговорИзтриване
  6. Ястието ти е идеално-много ароматно и много хубаво снимано! А кимиона не ми се видя много чужд и го приех. И без тва готвя лещата с много кимион! Звучи ми като индийско....Ще пробвам!

    ОтговорИзтриване
  7. Аз ако тръгна да го правя това, ще омажа кухнята до небесата и после ще имам да мия посуда до изгрев слънце;) Малко ми е пипкаво, но пък изглежда толкова добре, че май ще си го причиня;) И е толкова лятно, че ... да, ще го правя!Поздрави, Линче!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря, моли мои! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване